Menu
Z życia wzięte

Jak przesłać przelew na telefon BLIK?

Ten wpis w zasadzie w ogóle nie był w planach. Dopiero mój małżonek szturchnął mnie kiedyś podczas spaceru i powiedział Ty wiesz co, ja chyba zrobię tutorial z przelewów BLIKiem. Odpowiedziałam, że będę pierwsza, więc oto jestem.

Dlaczego właściwie was tu zebrałam? Prawdopodobnie częściowo z własnej wygody. Często podczas wspólnych wyjść ze znajomymi nie dzielimy rachunków, tylko wykonujemy sobie przelewy lub oddajemy gotówkę. Zdarza mi się też kserować lub kupować różne rzeczy dla kogoś i wtedy najłatwiejszym dla mnie sposobem na rozliczenie jest przelew na telefon BLIK. Gdy wspominam o tej metodzie płatności, z reguły za chwilę pada pytanie a jak to się robi? i teraz będę mogła bez zbędnych tłumaczeń odesłać prosto na mojego bloga.

Na czym to polega?

Gdy mówimy o BLIKu jako metodzie płatności, z reguły nikogo ona nie dziwi, ale raczej wszyscy mają na myśli płatność kodem, który wyświetla się w aplikacji mobilnej banku i który wklepujemy w terminal lub na stronie internetowej podczas płatności.

Mało kto wie, że BLIK umożliwia też przelewy na telefon. Ba, gdyby mój znajomy nie uświadomił mnie dwa lata temu, do tej pory pewnie żyłabym w nieświadomości.

Opcja przelewu na nr telefonu dostępna jest w następujących bankach: Alior Bank, Millenium, Santander Bank Polska, ING, Credit Agricole, PKO Bank Polski, Getin Bank, Noble Bank, T-mobile usługi bankowe oraz mBank. Podczas wykonywania takiej transakcji, jako odbiorcę podajemy nr telefonu komórkowego zamiast numeru konta. Jeśli nasz kontrahent nie ma skonfigurowanej tej opcji, otrzyma SMS z instrukcją, jak to zrobić. Jeśli ma, pieniądze w sekundę pojawią się na jego koncie.

Uwaga, niektóre banki wprowadzają limit kwotowy dla tej transakcji. Kiedyś było to 200 zł, ale obserwuję tendencję do zwiększania tego limitu.

Jak przeprowadzić konfigurację?

Niektóre banki domyślnie przypisują numer telefonu do Twojego konta. W innych, konfigurację musisz przeprowadzić samodzielnie. Z reguły znajdziesz ją w ustawieniach -> przelewy na telefon -> rejestruj numer. Niekiedy drzewko opcji się wydłuża, ale opiera się właśnie na tych filarach. Jeśli masz problem ze znalezieniem tych opcji w apliakcji mobilnej swojego banku, wystarczy zajrzeć na oficjalną stronę BLIKa – instrukcje są napisane bardzo prosto i przyjaźnie.

Jak wygląda przykładowa konfiguracja? Pokażę wam to na przykładzie jednego z banków, w których mam konta – Millenium, ponieważ chciałam właśnie tam przepiąć mój numer z ING do otrzymywania przelewów na telefon.

Na początku wchodzimy w Ustawienia. Następnym krokiem są Ustawienia przelewu na telefon. W tym kroku aplikacja automatycznie wypełnia nasz numer telefonu, a także pokazuje konto, do którego możemy ten numer przypisać. Ja mam tylko jedno, więc tylko to mam do wyboru. Musimy jeszcze zaakceptować zgodę na otrzymywanie tego typu przelewów. Z kolei dzięki opcji Pokazuj, kto korzysta z BLIKA, podczas wybierania telefonu kontrahenta z listy kontaktów, zobaczymy przy numerach zarejestrowanych w BLIK ikonkę, a jakże, BLIKA i od razu będziemy wiedzieli, że otrzyma płatność od razu.

Jak wysłać przelew?

Znowu, kolejność opcji zależy od aplikacji mobilnej banku. I znowu pokażę wam to wszystko na przykładzie Millenium.

Po zalogowaniu wystarczy wybrać z ekranu głównego opcję Przelew na telefon, by naszym oczom ukazało się okienko po prawej. Wpisujemy tam imię i nazwisko odbiorcy, jego numer telefonu (który szarą ikonką będziemy mogli wybrać z listy kontaktów telefonów), kwotę oraz tytuł przelewu.

W banku ING wybieramy po zalogowaniu z ekranu głównego opcję Przelewy, a po wybraniu konta, z którego chcemy wykonać transakcję zjeżdżamy niżej, wybieramy opcję Przelew na telefon BLIK i postępujemy analogicznie do sytuacji w Millenium.

Czy to zmieni Twoje życie?

Moje zmieniło o 180 stopni. Przelewy między rodziną i znajomymi są teraz błyskawiczne i nie martwimy się o żadne sesje przychodzące i wychodzące albo weekendowe przestoje w usługach bamkowych.


Od teraz, za każdym razem, gdy wasz znajomy robi wielkie oczy na hasło „zrób mi przelew Blikiem”, możecie podesłać mu ten krótki poradnik. Ja tak robię 🙂

About Author

Jestem młodą przedsiębiorczynią. W mojej agencji kreatywnej Pikus.IT tworzymy rozpoznawalną identyfikację wizualną, piękne strony internetowe oraz skuteczne strategie marketingowe. W swojej dziedzinie działam aktywnie od 2011 roku. Wierzę, że zmiana planów to nie porażka, lecz szukanie nowych dróg. Inspiruję do zmian na lepsze i ciągłego rozwoju. Zostań ze mną dłużej i poznaj mnie bliżej.

No Comments

    Leave a Reply